Onmisbaar in je organisatie: perfect functionerende Ricoh printers. Met functionaliteiten die passen bij je werkzaamheden en de behoeften van gebruikers. De voordelen: een efficiënter werkproces en een mooie kostenbesparing.
“We willen dat het onze gasten aan niets ontbreekt en dan moeten ook de randvoorwaarden kloppen. In onze zoektocht naar een leverancier in print- en audiovisuele middelen kwam ik in contact met Robert Didderen. We scannen en printen hier veel. Denk aan registratieformulieren en midgetgolfformulieren, maar ook aan menukaarten voor onze horecaruimtes, promotieflyers en trainingsmateriaal."
Bekijk case“Op dat punt staan we hetzelfde in de wedstrijd als Ricoh Document Center Zuid. Laten we het waar dat kan vooral ‘simpel’ (pay-off van Ricoh Document Center Zuid) houden, niet?!”
Arno Schrauwen, eigenaar
Recent leasede U-center een nieuwe productieprinter bij Ricoh Document Center Zuid om grote hoeveelheden materiaal voor haar cliënten te kunnen produceren. ,,Dat doen we graag in eigen beheer”, zegt De Joode.
Bekijk case,,Wat voor ons belangrijk is, is natuurlijk de kwaliteit, maar ook de flexibiliteit”, zegt De Joode. ,,Omdat we deze machine hebben, hoeven we ons materiaal niet naar een externe drukker te sturen.”
Gert-Jan de Joode, Hoofd ICT van U-center
“Voor Asbury bleek de RICOH IM C3000 de juiste keuze. We hebben in totaal drie multifunctionals geplaatst zodat iedereen, ongeacht het gebouw of de afdeling waar men werkt, snel kan printen en scannen. Verder voldoet deze machine aan alle wensen en eisen. Geschikt voor A3 en A4, een mooi en duidelijk gebruikersscherm, betrouwbaar en uitstekend qua snelheid, ook bij één enkele afdruk."
Bekijk case“Doordat onze faciliteit uit verschillende gebouwen en verdiepingen bestaat, was het extra lastig overzicht te houden. Dat hebben we opgelost met 3 gloednieuwe multifunctionals van Ricoh Document Center Zuid.”
Lex Verbrugge, Finance Manager Asbury Carbons
Een van de zaken die Ricoh heeft ontwikkeld bij Dolmans Landscaping Group is de mogelijkheid om efficiënt op afstand met elkaar te confereren. Via enorme beeldschermen, waarvan er één prominent staat opgesteld in de vergaderruimte in Bunde, kunnen de deelnemers elkaar niet alleen zien, maar ook presentaties geven en real time documenten uitwisselen.
Bekijk case,,Ricoh is voor ons een belangrijke sparringpartner die we geregeld raadplegen als we een probleem hebben dat opgelost moet worden. We weten precies wat we aan elkaar hebben.”
Roel Janssen, directie secretaris Dolmans
Met onze nieuwe oplossingen weten we dat het top geregeld is, dat geeft vertrouwen. Prettig daarbij was dat we een combi van koop en lease zijn overeengekomen. We zijn gewoon veel flexibeler in deze constructie en het mag gezien onze bedrijfsnaam duidelijk zijn dat we dat erg belangrijk vinden.
Bekijk case‘Ricoh Document Center Zuid denkt mee, is flexibel en niet pusherig. Dat vind ik erg prettig. Je bent er geen nummer en laat dat nou net zijn waar wij als organisatie ook voor staan.’
Paul Bergs, directeur Flexibility
“Waarom bedrijven kiezen voor deze locatie? Los van de unieke ligging (en zichtlocatie) huur je bij ons een kantoor vanaf 25 m2 tegen een schappelijke all-in prijs”, vervolgt Tim Feijen. “De naam zegt het al; daar zit dan ook alles in. Van receptiefunctie tot airco en van professionele presentatiemiddelen tot kosteloze vergaderfaciliteiten. Voor wat betreft die laatste twee hebben we gekozen voor Ricoh Document Center Zuid als partner.”
Bekijk case“Ook is iedere ruimte voorzien van een Room Managementsysteem. Zo weet je altijd of en zo ja, welke vergaderruimte hoe lang beschikbaar is.”
Dennis Gaal, Solid Vastgoedmanagement
“Ricoh Document Center Zuid is gevestigd bij ons ‘om de hoek’. Ik houd van regionaal zakendoen.“
Bekijk case“Marcant Wonen print veel contracten en voor een makelaarskantoor is dossiervorming van belang. Digitaal, en fysiek. Tevens wordt er bij Marcant Wonen veel gescand. Een aantal jaren geleden bleek een multifunctionele printer van Xerox een passende optie. Nu hebben we gekozen voor het leasen van een jong gebruikte Ricoh-machine. Een toekomstbestendige machine met mogelijkheden om scansoftware te implementeren.”
Marc Geilen, Eigenaar
In samenwerking met BenQ mochten wij Buitenplaats Vaeshartelt in Maastricht voorzien van 14 BenQ IFP's, 1 laserprojector en 15 WDC20 InstaShow draadloze presentatie-oplossingen om de zakelijke bezoekers van het hotel het optimale vergaderscenario te bieden.
Bekijk case“Gebruikers zijn aangenaam verrast door het gebruik en het gemak van de touchscreens.”
Paul Janmaat, directeur Vaeshartelt
MN adviseurs & accountants heeft in het nieuwe kantoorgebouw diverse ruimtes voorzien van een presentatiescherm. Denk aan vergaderruimtes, waar presentaties gegeven worden en waar men moet kunnen video-vergaderen. Maar ook de entree en de bedrijfskantine, waar je bezoekers welkom wilt heten en waar je medewerkers wilt entertainen of informeren.
Bekijk case‘We doen graag zaken met bedrijven die op eenzelfde manier denken en die ook zakendoen met ons. Ricoh Document Center Zuid is daar een mooi voorbeeld van.’
René Nijsten, eigenaar MN adviseurs & accountants
“We werken nu met 18 nieuwe multifunctionals die uitstekend aansluiten bij de moderne werkplek waar we als organisatie naartoe willen. We werken meer cloudgericht en ook AVG-technisch zijn processen nu beter geregeld. John en zijn team heeft ons daar goed in geadviseerd. Ik ervaar onze samenwerking echt als een partnership. We hebben zelf als bedrijf geen hardcore sales mentaliteit en kijken op de eerste plek naar inhoud. John staat ook zo in de wedstrijd.”
Bekijk case“Samen kijken we met een frisse blik naar bestaande processen, waarbij Ricoh vanuit expertise buiten de gebaande paden durft te denken.”
Bart van de Kleut, manager ICT
INNOVATEST koos voor de RICOH 5100 met Squarefold-functie. Dit maakt dat ze aflopend kunnen drukken zonder dat er vervuiling op de band optreedt. Ideaal voor bijvoorbeeld brochures en handleidingen, die uiteraard kant en klaar gevouwen én geniet uit de machine rollen.
Bekijk case“Mooi om te zien is hoe slagvaardig Ricoh Document Center Zuid als lokale speler kan zijn met een multinational als RICOH achter zich.”
Anouk Pluijmeekers, Global Marketing Manager
Wij geloven dat diversiteit in dienstverlening daar een belangrijke bijdrage in kan leveren. Met één gemeenschappelijke deler wel te verstaan; kwaliteit! En in onze branche is die kwaliteit onlosmakelijk verbonden met het machinepark waar je mee werkt. Sinds 5 jaar werken we met de machines van Ricoh Document Center Zuid.
Bekijk case“Bij Ricoh Document Center Zuid is het zo geregeld dat onderdelen die de klant zelf kan vervangen, gewoon bij de klant op voorraad liggen. Andere aanbieders doen dat niet, maar het werkt fantastisch.”
Anne Mens, eigenaar My Copy
“We wisten uit eerdere gesprekken dat Ricoh ook gespecialiseerd is in audiovisuele middelen. De verbouwing was inmiddels achter de rug en we waren op zoek naar een mobiel presentatiescherm. Enerzijds om presentaties aan klanten te geven, maar ook om ’s ochtends met de medewerkers de planning door te nemen. Met Google Maps kun je bijvoorbeeld meteen laten zien waar de container staat bij een klant op locatie en wat de beste aanrijroute is. We hebben uiteindelijk gekozen voor een BenQ scherm. Een mooi, groot scherm met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, dat tevens makkelijk te verplaatsen is.”
Bekijk caseDe onderneming heeft de afgelopen jaren behoorlijk geïnvesteerd in de toekomst. In mensen, in verduurzaming van het pand én in kantoorfaciliteiten. Bij dat laatste heeft Ricoh Document Center Zuid een rol gespeeld.
Sebastiano Janssen, algemeen manager
“Vanuit het hoofdkantoor bepalen we de content die te zien is in de winkels, waarbij de boodschap per winkel volledig gepersonaliseerd kan worden. Nieuwe producten en aanbiedingen passeren de revue, afgewisseld met actuele nieuwtjes en het weerbericht. Ook is het een fijne manier om bijvoorbeeld sponsor-activiteiten met onze klanten te delen, om te laten zien dat we lokale sportclubs en verenigingen een warm hart toedragen.”
Bekijk case“Recent hebben we een thuiszorgwinkel in Helmond geopend. Wederom een ideale plek voor een narrowcasting-oplossing.”
Remco Breukers, marketeer Medicura
Boels Zanders Advocaten heeft gekozen voor Streamline / beveiligd printen. Van waar dan ook kunnen medewerkers printopdrachten klaarzetten, die pas geprint worden op het moment dat je fysiek aanwezig bent bij de machine. Een oplossing die volledig AVG-proof en vrijwel onbeperkt schaalbaar is.
Bekijk case“De korte lijnen met Ricoh Document Center Zuid worden door ons als erg prettig ervaren, er wordt snel gereageerd bij vragen of wensen.”
Jos Meuwissen, ICT Manager
Dankzij de tools die op maat zijn aangereikt door Ricoh Document Center Zuid, kan Roooms alle informatie invoeren die het bedrijf wil communiceren. Dat kan algemene informatie zijn, maar ook informatie die bedoeld is voor één bedrijf of zelfs voor één persoon die welkom wordt geheten.
Bekijk case,,We kennen ze al langer. Weten als bedrijf precies wat we aan ze hebben. Waar hem dat precies in zit is lastig uit te leggen. Je voelt elkaar aan. We hebben beide dezelfde intentie: we willen het de klant zo makkelijk mogelijk maken.”
Geerd Simonis
Uniek voor de machine van RICOH is tevens dat er met een vijfde kleur gewerkt kan worden. ,,Denk aan de kleur wit, maar ook bijvoorbeeld fluorkleuren kunnen worden meegeprint. Met behulp van deze toepassing kun je drukwerk écht uniek maken, een interessant gegeven voor veel bedrijven en branches.
Bekijk case,,Dankzij onze samenwerking met Ricoh Document Center Zuid zijn we in staat om onze opdrachtgevers in het hele traject te begeleiden.”
Willem-Jan van Eijck, directeur QS Goedhart Groep
Passen de huidige printers nog bij je onderneming? En bij de wensen van je klant? Met de juiste Ricoh apparaten vergroot je het werkplezier en stroomlijn je informatieprocessen. Ontdek de voordelen van Ricoh.
Een goede printer blijft onmisbaar, óók als je digitaal werkt. Van facturen en posters tot hand-outs, rapporten of flyers: printen hoort bij je werkzaamheden.
Een belangrijke vraag is daarom: hoe energiezuinig is jouw printer? Denk aan opstarttijd, tonersmeltpunt en uitstoot van kwalijke stoffen. Met Ricoh printers optimaliseer je het energieverbruik, verlaag je jouw ecologische footprint én bespaar je kosten.
Heb je een onderneming in de reclamewereld, designbranche of logistiek? Elke onderneming zet de printer anders in. En heeft andere wensen. Kies voor een multifunctionele-, kantoor-, productie- of grootformaat printer die bij jouw organisatie en je klanten past.
Ontdek de kansen en mogelijkheden en maak de juiste keuze. Vul onze keuzehulp in en ontdek welke printer bij jouw organisatie past.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief vol inspiratie, inzichten en praktijkcases over de laatste trends in werk, met onderwerpen als digitaliseren, samenwerken en (professioneel) printen.
Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt de eerstvolgende nieuwsbrief in je mailbox.
We bellen je graag op een moment dat het jou uitkomt. Geef bij de Opmerkingen aan wanneer je gebeld wilt worden en waar je vraag over gaat. Wij nemen vervolgens contact met je op wanneer je dat wenst.