046 - 763 04 04
eService
Officefood
Nieuwsbrief

Medicura kiest voor narrowcasting van Ricoh Document Center Zuid

Medicura klantreferentie - pand

Medicura, met het hoofdkantoor gesitueerd in Nederweert en inmiddels 10 winkels verspreid over Zuid en Midden Nederland, is in 17 jaar tijd gegroeid tot de twee na grootste serviceorganisatie in Nederland voor het uitlenen, verhuren en verkopen van medische hulpmiddelen. Meer dan 100 medewerkers zetten zich iedere dag weer in om het functioneren van mensen met een beperking te verbeteren en mensen zo lang mogelijk zelfstandig én veilig te laten leven. Het assortiment in hulpmiddelen is inmiddels zo divers dat men een manier zocht om dit aanbod op een goede wijze te etaleren, bijvoorbeeld in de winkels. Een narrowcasting-oplossing van Ricoh Document Center Zuid gaf uitkomst.

De start

“Het begon allemaal in 2003. Oprichter en eigenaar Dick van Aggel liep vanuit een eerdere baan regelmatig tegen problemen met hulpmiddelen aan. De hulpmiddelen waren er simpelweg niet of ze verkeerden in slechte staat. Dit moest anders, zo klonk zijn stellige overtuiging”, aldus Remco Breukers, marketeer bij Medicura. Dick bleek een vooruitziende blik te hebben. Vandaag de dag is Medicura hét adres voor uitleen, verhuur en verkoop van medische hulpmiddelen door heel het land. Van ergonomische producten zoals aangepast bestek, tot bedden, rollators en scootmobielen.

Assortiment

Medicura - klantreferentie - narrowcasting oplossingHet bedrijf levert aan zowel zorgorganisaties als aan particulieren en het assortiment aan producten en diensten groeit nog iedere dag. Daarbij geldt; vandaag voor 17.00u besteld, is morgen in huis. Bestellen kan, online, telefonisch, of in een van de 10 eigen thuiszorgwinkels. “Juist in die winkels zocht Medicura naar een manier om de diversiteit van het assortiment op een goede manier te etaleren en via een netwerk-event raakten we in gesprek”, aldus Robert Didderen, Accountmanager bij Ricoh Document Center Zuid. “Narrowcasting, één van onze oplossingen, bleek uitkomst te bieden.” “Het werkt heel fijn”, vervolgt Remco. “Vanuit het hoofdkantoor bepalen we de content die te zien is in de winkels, waarbij de boodschap per winkel volledig gepersonaliseerd kan worden. Nieuwe producten en aanbiedingen passeren de revue, afgewisseld met actuele nieuwtjes en het weerbericht. Ook is het een fijne manier om bijvoorbeeld sponsor-activiteiten met onze klanten te delen, om te laten zien dat we lokale sportclubs en verenigingen een warm hart toedragen.”

Onderwerp van gesprek

Vrijwel meteen werden ook op het hoofdkantoor een tweetal schermen geïnstalleerd. “Bij de entree worden gasten persoonlijk verwelkomt op het scherm en delen we algemeen nieuws en andere interessante informatie over het bedrijf. Leuke weetjes, die een eventuele wachttijd aangenamer maken en ervoor zorgen dat gasten ons bedrijf alvast een klein beetje beter leren kennen. Op het scherm in onze kantine daarentegen delen we actuele interne informatie met onze medewerkers, afgewisseld met nieuws. Onverwachte bijkomstigheid, maar leuk om te zien is dat juist dat nieuws altijd weer voor gespreksstof zorgt tussen de medewerkers tijdens de pauze.”

Medicura klantreferentie - Robert en Remco

Gebruiksvriendelijk

“Op basis van de wensen van de klant kijken we welke oplossing het beste past”, vervolgt Robert. In dit geval bleek dat software van ZetaDisplay in combinatie met schermen van LG te zijn. Bij de aankoop van een narrowcasting-oplossing bieden wij onze klanten altijd de mogelijkheid om een demo en een scholingsdag te volgen. In het geval van Medicura bleek die scholingsdag niet nodig, mede door de reeds aanwezige kennis van de eigen marketing-afdeling. De software is tevens zo ontwikkeld, dat er geen IT-achtergrond nodig is om afspeellijsten naar het scherm te sturen. Het systeem programmeren wij voor levering bij ons op de zaak alvast voor, zodat wanneer de klant het scherm plaatst, alles ook meteen werkt.”

Toekomst

“Gedurende de afgelopen ‘corona’-maanden hebben wij gelukkig geen terugloop in omzet gezien”, besluit Remco. “Onze winkels hebben, deels door tijdelijke sluiting, weliswaar minder gedraaid, maar daar stond tegenover dat we veel bedden uit voorzorg hebben moeten plaatsen en tevens volledige corona-afdelingen hebben mogen inrichten. We zien de toekomst van ons bedrijf met vertrouwen tegemoet. Onze ambitie blijft daarbij onveranderd; zo veel mogelijk hulpbehoevenden van de gewenste hulpmiddelen voorzien, ter bevordering van het zo zelfstandig en veilig mogelijk leven. Dat gaan we doen door nóg meer te focussen op online en door uitbreiding van het aantal thuiszorgwinkels. Recent hebben we een thuiszorgwinkel in Helmond geopend. Wederom een ideale plek voor een narrowcasting-oplossing.”